søndag 7. desember 2014

Broken Seed Stitch!

Opprinnelig datert 15.02.2014


Broken Seed Stitch'ene ble bra de, selv om kontrasten ble mindre enn jeg trodde på forhånd. De er strikket i Fabel og Austermann Royal på p 2,5. Vekt 90 g, fordelt på 55 g lyseblått og 35 g flerfarget. Det gikk mye mindre flerfarget enn jeg trodde, og det er fint å vite til en annen gang at jeg kan få brukt rester til disse.





Her synes det litt tydeligere at man strikker annenhver omgang med hver farge. De ensfargede omgangene strikkes rett, og de med kontrastfargen strikkes 1 r, 1 vr.





Jeg syntes sokkene passet perfekt til 15-åringen, men han syntes de var trange... Vel, da havner de i gavekassen til det dukker opp noen sokketrengende føtter i passende størrelse.





Disse var såpass morsomme å strikke at jeg likegodt satte igang med et nytt par med det samme. Her bruker jeg beige Fabel sammen med et nesten fullt nøste flerfarget Fabel som jeg har hatt liggende en stund. Jeg synes ikke flerfarget Fabel striper seg noe fint alene, men brukt på denne måten synes jeg faktisk det blir skikkelig fint!





Det ser ut for at det kan dukke opp flere sokker her etterhvert, jeg har ihvertfall sørget for å fylle opp lageret litt igjen. Det er jo fremdeles tilbud på Fabel, og på Bentes Boutique på Bjølsen fant jeg disse fargene som jeg manglet.





Tilbud på garn hos Strikk Innom også, og forleden dag kom disse i posten. Jeg husker ikke om jeg har strikket med vanlig Regia før, men nå får jeg testet det også og ikke bare Stretch'en som jeg vet at jeg liker.





Det ble mye lilla, men som du ser så er det ulike lillafarger på Fabel og Regia. Det skulle egentlig vært 4 grønne og to lilla Regia, men siden det var tomt for grønt tok jeg et lilla ekstra istedet. Jeg skal nok få brukt det før eller siden!


Brukt: 547 + 90 = 637 g
Gitt bort: 2060 g
Kjøpt: 450 + 250 + 300 = 1000 g
Fått: 100 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...