søndag 7. desember 2014

Fem ting på én gang!

Opprinnelig datert 03.05.2014


Her har det vært stille, men om jeg ikke har blogget så har jeg ihvertfall strikket!

Først ut: Broken Seed Stitch socks nok en gang, dette er fjerde paret tror jeg. Strikket i Fabel og sokkegarn fra Tiger på p 2,5.

Vekt 72 g.





Mønsterfargen går i hvitt, grått, gråbrunt og svart, men siden det ikke striper seg så er det litt vanskelig å se fargene.






----

Kryss i taket, vesten er også ferdig! Riktignok ikke uten flere forviklinger... På første forsøk plukket jeg opp alt for mange masker til ribbekanten foran (lurt å sjekke oppskriften kanskje, selv om jeg har lagt til noen cm på lengden og dermed trengte noen ekstra masker i fronten), men på andre forsøk ble det bra. Ermekantene var det ingen problemer med, der sjekket jeg oppskriften før jeg begynte å plukke opp masker. ;)

Jeg har funnet knapper i perfekt farge, men de er litt i minste laget så jeg har ikke sydd i ennå. Men jeg kjøpte dem likevel, i tilfelle jeg ikke finner noe bedre. Og så er det bare overrekkelsen igjen! Håper den passer, og håper å få tatt noen bilder av hvordan den ser ut på.

Strikket i NZ Lammeuld på p 2,5 og 3. Vekt 138 g.





----

En venninne av datteren (heldigvis et par-tre år eldre enn henne) venter barn til sommeren, og jeg ble inspirert til å strikke en liten lue fra guttestrikkeboka. Det kommer en jenteversjon også, men jeg ble så usikker på størrelsen. Denne skal være 3-6 mndr, men det stemte liksom ikke med målene enda jeg har brukt samme garn og pinner som i oppskriften. Strikket i Lanett på p 2,5. Vekt 25 g.




----

Jeg trengte enda et kjapt prosjekt for å få opp garnforbruket i april, og rakk akkurat et par ankelsokker i restegarn. Strikket i Fabel på p 2,5. Vekt 46 g.





Det var 4 g garn igjen etter at siste sokk var felt av, og jeg er glad for at det slo ut den veien! Jeg ville egentlig ha hoppet over det lyseste partiet midt på den ene sokken, men skjønte at jeg hadde veldig knapt med garn så det gikk ikke.




----

Etter ferdigstilling av vest og hurtigstrikk av sokker var jeg helt tom i hodet og greide ikke finne noe jeg hadde lyst til å begynne på. Dermed ble det et par restesokker til, i Regia stretch og sokkegarn fra Tiger. Tigergarnet er rest fra sokkene øverst her.

Disse ble akkurat litt små til meg (pga stretchgarnet kanskje), men heldigvis passet de til tiåringen (begynner å få store føtter han også...).






Både disse og de brune er strikket med 60 m. Pinne 2,5 som vanlig, og disse veier 42 g.





Brukt: 935 + 72 + 138 + 25 + 46 + 42 = 1258 g
Gitt bort: 2060 g
Kjøpt: 2600 g
Fått: 100 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...