søndag 7. desember 2014

Ferdige sokker og nye prosjekter


Opprinnelig datert 05.03.2014


Det har vært stille her en stund, jeg har vært opptatt med å strikke. Og jobbe. Og holde styr på barn og hus osv.


Mitt tredje par med Broken Seed Stitch har allerede vært ferdige en stund, og disse ble passe til meg! Jeg la opp 60 m og strikket stramt med mine nye firkantpinner, jeg begynner å få dreisen på det nå og er veldig fornøyd med pinnene.





Begge fargene er Fabel, en favoritt pga holdbarheten. Vekt 72 g og perfekt størrelse til meg, nevnte jeg det?





Jeg har strikket på vesten til min mor også, og skal akkurat felle til ermehull på første forstykke. Meeen jeg har visst begynt på et nytt par sokker også, for å ha litt innimellomstrikk når vesten blir for kjedelig...





Jeg har tidligere strikket noen par Stashbuster spirals, en morsom måte å bruke restegarn på. Man strikker i spiral, en pinne med hver farge, og for å få brukt riktig mange rester kan man ha vrangbord, hæl og tå i andre farger.
Jeg fant frem disse og satte igang, tenkte det kunne være fint med et par nøytrale sokker.





Nøytralt er fint, men bare grått ble en smule kjedelig å strikke, så jeg gravde i resteposen etter en knæsjere farge som kunne passe inn og landet på orange. Dette blir bra eller hva!





Litt påfyll i sokkegarnet igjen, disse fant jeg som du ser på Tiger. Jeg har strikket et par i samme garn tidligere, og det er faktisk et helt ok garn.





Brukt: 727 + 72 = 799 g
Gitt bort: 2060 g
Kjøpt: 1000 + 100 = 1100 g
Fått: 100 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...