søndag 7. desember 2014

Ferdige sukkertøy!


Opprinnelig datert 05.02.2014


Jeg har ikke kommet særlig mye lenger på Hverdagsjakka, det ble så mye opprekking at jeg mistet piffen. Istedet har jeg strikket sokker, og rakk akkurat å bli ferdig med sukkertøysokkene før januar var omme.





Det ville blitt for mye med hullmønster til såpass bråkete garn, så jeg valgte å strikke vridd rett og vrang på disse. En anelse mer spennende enn vanlig rett og vrang, men likevel er det fargene som får spille hovedrollen. At de var dr..kjedelige å strikke er en annen sak...


Strikket i Regia stretch på p 2,5. Vekt 70 g.





----

Og hva har jeg begynt på nå? Riktig, et nytt par sokker. Dette er Broken Seed Stitch Socks som strikkes i Fabel og Austermann Royal. Jeg har sett flere av disse rundt omkring i det siste, og fikk lyst til å prøve selv. De jeg har sett har vært strikket med hvit som kontrastfarge, men det hadde jeg ikke så det ble lyseblått istedet. Det blir litt liten kontrast siden fargene er såpass like, men jeg synes det blir fint likevel jeg.




----

Og så har det kommet litt sokkegarn inn. Jeg ville kjøpe noen nøster hvitt for å strikke flere Broken Seed Stitch, men det var utsolgt så det ble noen andre farger istedet. Det er tilbud på Fabel denne måneden, så det gjelder å benytte sjansen siden jeg brukte så mye sokkegarn på å strikke tøfler i januar.




----

Dette kom i posten helt av seg selv, og viste seg å være fra Rekkehuset, bare fordi jeg et par ganger har sendt henne rester av sokkegarn til et lappeteppe hun holder på med. Det var slett ikke meningen med noen belønning, jeg var jo bare glad for å bli kvitt ubrukelige rester...


Garnet skal jeg ruge på til jeg finner det helt riktige prosjektet, men pinnene skal prøves så snart som mulig. Må vente til jeg begynner på et nytt par sokker bare, regner med at det vil synes å bytte til firkantede pinner midt i sokken...

Tusen takk, navnesøster!






Jeg har ryddet i lageret igjen og har sortert ut 1185 g som skal gis bort. Dermed er jeg fremdeles på plussiden tross nytt garn.


Brukt: 477 + 70 = 547 g
Gitt bort: 875 + 1185 = 2060 g
Kjøpt: 200 + 250 = 450 g
Fått: 100 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...