mandag 8. desember 2014

Første heklelue

Opprinnelig datert 10.09.14


Første lue er ferdig, heklet etter min egen oppskrift fra noen år tilbake. Eneste forskjell er at jeg laget denne litt kortere, den har 43 omganger og er ca 24 cm lang. Størrelsen er omtrent 7-8 år.



Heklet i dobbel Lanett på heklenål 5, vekt 104 g.


Brukt: 4729 + 104 = 4833 g
Gitt bort/kastet: 3487 g
Kjøpt: 4550 g
Fått: 2796 g


Her ser du hvilket syn som møtte samboeren da han dro opp rullegardinen på soverommet forleden dag, og jeg kom selvsagt løpende med kamera da han ropte. Jeg åpnet ikke hagedøren av frykt for å skremme dem bort, så bildene er tatt fra soveromsvinduet i 2. etg.


Vi har sett rådyr før, men aldri mer enn ett av gangen, og nå var det fire! Sistemann sto litt nedi krattet til høyre for lyktestolpen og kom ikke med på bildene.


Det er kun en hekk og en liten skråning som skiller hagen vår fra veien du ser, så de var ikke langt unna!




Her er de blitt oppmerksom på en gutt som kom gående nedover veien, og sekundet etter forsvant de inn i skogen.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...