mandag 8. desember 2014

Jeg velger meg akryl...

Opprinnelig datert 19.08.2014


Akrylskjerfet er ferdig, og jeg er superfornøyd! ;)

Det var slett ikke ille å strikke, og så er det utrolig deilig å ha på seg. Det kjennes ikke syntetisk ut i det hele tatt, jeg får mer assosiasjoner til bomull/viscose.

Jeg har tatt bilder ute:







Men det er nesten lettere å se hvordan skjerfet ser ut på de kjedeligere innebildene:




Garnet holdt til 10 spisser (det mangler noen rader på den siste, men det synes visst ikke), og det ble en helt bra størrelse. Ganske langt og smalt, men jeg foretrekker det fremfor trekantsjalfasongen.




Jeg har brukt det (inne) flere kvelder allerede, og har også måttet låne det bort til minstemann som synes det er sååå mykt og godt å ha på seg. Synd det ikke var mer av dette garnet i pakken, jeg har ikke greid å finne ut hvor det kommer fra heller.




Strikket i Nora på p 4,5. Vekt 148 g.

Siste HUV-prosjekt i denne omgang ble disse to bollene som skal toves. Strikket i Mor Aase ull med rødt magebånd på p 5,5. Vekt 52 g.
 




Da er status for HUV-garnet således: Alt som er visket ut er brukt, ikke nødvendigvis til siste trevl, men det er kun smårester igjen av de aller fleste sortene. Det som er krysset ut med gult er garn som jeg rett og slett ikke orker å gå løs på, så dermed er jeg ferdig for denne gang.



Pakken min inneholdt 2696 g HUV-garn, og når jeg legger sammen alt jeg har laget av garnet kommer jeg til 2008 g. Noen få av grammene kommer fra resteposen min, men det aller meste av dette er uvenngarn.

Jeg er fornøyd, og blir det en ny runde så klarer jeg nok ikke la være å melde meg på den heller.

Brukt: 4175 + 148 + 52 = 4375 g
Gitt bort/kastet: 3444 + 43 = 3487 g
Kjøpt: 4550 g
Fått: 2796 g

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...