mandag 8. desember 2014

Luer, luer, luer!

Opprinnelig datert 17.09.2014


Det er blitt tre luer til av samme sorten som den i forrige innlegg. Det er litt forskjellige størrelser på disse, den blå er kanskje 5-6 år, og den grønne 11-12. Den lilla er ca 7-9 år som den første.





Alle fire luer samlet:





Det går temmelig kjapt å hekle disse, man rekker en lue på en dag. På de tre første ble stripene til mens jeg heklet, mens på den lilla måtte jeg planlegge litt for å få brukt rester til stripene.


Det kan virke avskrekkende med så mange striper, men jeg hekler inn trådene underveis, og det blir bare to tråder å feste. Pluss evt tråder fra fra dusken, hvis man velger å ha dusk på. Jeg har brukt dobbel tråd og heklenål 5 til alle luene.




Fire luer gjorde bra innhugg i Lanetten, og enda skal jeg bli kvitt litt mer. Jeg må bare kjøpe et par nye nøster først. ;o)


11-åringen syntes den første lua jeg laget var sååå fin, men jeg tenkte ikke på noen mottaker da jeg laget den, så den var litt i minste laget til ham.
Planen er dermed å kjøpe mørk grå og grønn og hekle en lue lik den første. Så lager jeg en lue av restene av svart, grå og orange og slik får jeg brukt flere rester ved å kjøpe nytt garn. Smart hva!


Brukt: 4833 + 95 + 110 + 98 = 5136 g
Gitt bort/kastet: 3487 g
Kjøpt: 4550 g
Fått: 2796 g

----

Igår var jeg flink mor og husmor, og bakte polarbrød som barna kan få med på skolen. Oppskriften er fra Trines Matblogg, og inspirasjonen fant jeg hos Soline da jeg så at hun hadde bakt.
Mine ble litt grovere enn i oppskriften, jeg gadd ikke dra i butikken etter fin sammalt hvete når jeg hadde grov i skapet. Brødene ble kjempegode, en slags mellomting mellom scones og rundstykker, og guttene kastet seg over dem med det samme de kom ut av ovnen. Suksess!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...