mandag 8. desember 2014

Olle bolle og babyteppe

Opprinnelig datert 26.08.2014


Bollene er tovet, og det gikk mye lettere enn jeg hadde trodd. Jeg prøvde først å håndtove dem i vasken, for jeg synes jeg har hørt at dette garnet (Mor Aase) tover veldig lett. Det eneste som skjedde var at de vokste og ble veldig slappe, så jeg begynte å lure på om garnet var feilmerket... Men så slang jeg dem med på en 40-graders finvask, og vips så var de tovet likevel!



----
 
Neste prosjekt ut er babyteppe i Drops Baby Merino. Jeg prøvde meg frem med flere forskjellige hullmønstre, både heklet og strikket, jeg laget faktisk 4 prøvelapper - ikke dårlig for en som vanligvis er allergisk mot den slags... 

Valget falt til slutt på mønsteret fra Øysteins teppe som jeg strikket for et par år siden. Dumme meg skrev ikke ned maskeantallet, men jeg håper jeg ved hjelp av prøvelapp, måling og regning har klart å få dette litt mindre. Det forrige strakk seg så veldig i vask, så det ble nesten for stort for en nyfødt.
Dette er ca 6 cm smalere i uvasket tilstand, og jeg har lagt opp 141 masker. Hundreogførtien, ikke hundreogsnørrogførti. Pinne 4.



Det vokser forholdsvis fort, det er fire kvelders strikking mellom bildene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...