mandag 8. desember 2014

Siste juliprosjekter

Opprinnelig datert 01.08.2014


Jeg rakk å strikke enda mer i juli, jeg er bare litt treg med bloggingen...


Flodi har fått vest i Ragg-strømpegarn fra HUV-pakken. Jeg tenkte først det skulle bli en jakke, men så var det ikke nok garn til ermer. Men Flodi er like blid!





Strikket på p 4,5 så vidt jeg husker, vekt 56 g.





----

Da jeg dro på sykehuset med sønnen, så måtte jeg jo ha med strikketøy! Vi fikk beskjed om å dra så snart som mulig, så jeg kunne ikke bruke tid på å velge. Jeg tok den øverste sokkeoppskriften i bunken, og det første sokkegarnnøstet jeg fant i skapet og dro av sted.


Jeg liker Nemesis og har strikket dem før, men denne kombinasjonen føltes ikke riktig. Det var en veldig trist farge å strikke med på sykehus, og jeg måtte følge med på diagrammet hele tiden, så jeg ble veldig sliten i øynene. At det var langt på natt og at jeg satt og ventet på at sønnen skulle komme ut fra operasjonssalen hjalp heller ikke...





Dagen etter kom jeg meg hjem og fikk dusjet og hentet klær til meg og sønnen, og jeg tok meg også tid til å finne et annet strikketøy.
Det ble sokker igjen, men nå valgte jeg denne grønnfargen som har ligget og godgjort seg en stund, og så ble det Spring Forward som jeg vet er raske og enkle å strikke.





Påbegynt 24/7, ferdige 30/7. Strikket på p 2,5 som alltid, og de veier 74 g.





Ikke lett å få vist grønnfargen riktig, men det er nok bildet over her som er nærmest.





Minstesønnen hjalp meg å ta bilder av sokkene, og falt for fristelsen til å ta bilde av sine egne føtter også...





----

Siste dag i måneden, hva kunne jeg strikke? Helst noe som ble ferdig samme dag for å trekke opp garnforbruket, så jeg tenkte på nøstene med Freestyle i HUV-pakken. Tykt garn og tykke pinner gjorde susen, og jeg ble ferdig omtrent i det klokken slo tolv.





Utgangspunktet er denne luen, eller egentlig denne utgaven som jeg synes er mye finere.
Den ble litt trang med det oppgitte maskeantallet (88), så jeg måtte prøve meg frem og endte opp med å legge opp 94 m. Og videre gjorde jeg som dette:
-10 omg vrangbord 1 r, 1 vr på p 3,5.

-Bytt til p 4,5 og strikk til ønsket lengde, jeg strikket 21 "riller".

-Felling på den glattstrikkede omg: ssk, 2 r, osv.

-Strikk 1 omg 2 r, 1 vr.

-ssk, 1 r, osv

-Strikk 2 vanlige omganger.

-Ssk hele omgangen rundt, dra tråden igjennom resten av maskene og snurp sammen.






Medregnet luen brukte jeg 452 g garn i juli, og det må jeg si meg fornøyd med.


Brukt: 3633 + 56 + 74 + 82 = 3845 g
Gitt bort: 3444 g
Kjøpt: 4200 g
Fått: 2796 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...