tirsdag 9. desember 2014

Småtteri


Opprinnelig datert 13.11.14


Blonde er en av novemberoppskriftene i pulsvarmeralongen på Uformelt, og siden jeg allerede hadde printet den ut fordi det var en oppskrift jeg hadde lyst til å prøve, så startet jeg med den.
Den første halve gikk veldig sakte, men så løsnet det og jeg forsto gangen i hullmønsteret så jeg slapp å følge med på diagrammet for hver rad. Det vanskeligste med disse var egentlig å få rillestikken noenlunde jevn...




Strikket i Lanett på p 2,5. Vekt 28 g. Jeg strikket 6 repetisjoner som anbefalt i oppskriften, og de ble ganske passe til meg.




Jeg liker småtteri som blir fort ferdig, og etter pulsvarmerne gikk jeg løs på posen med sokkegarnrester for å få brukt opp litt der. Ikke det helt store garnsluket disse heller, men posen ble ihvertfall 44 g lettere. Grønn Regia, orange Malabrigo sock og flerfarget Fabel, strikket på p 2,5. Jeg la opp 60 masker som jeg pleier på denne type sokker.









Brukt: 5893 + 28 + 44 = 5965 g
Gitt bort/kastet: 3487 g

Kjøpt: 5100 g
Fått: 2796 g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...