mandag 8. desember 2014

Stripeteppe!

Opprinnelig datert 1.06.2014


Ingen flere HUV-prosjekter denne gang, men ferdig sommerteppe! Påbegynt 6/5, ferdig 17/6. Det er ikke mer enn 6 uker, men det føles likevel som en liten evighet...


Jeg måtte kjøpe et nøste beige for å bli ferdig, og som forventet hadde det en litt annen fargetone. Brun, hvit og lilla som jeg ikke trengte så dønn like ut, men beige som jeg måtte ha var en anelse mer rosa. Jeg vurderte først å vente på neste innfarging for å se om det var mer likt, men bestemte meg for å gi beng. Ingen andre enn meg som ser det, og jeg ville ha teppet ferdig.


Jeg har noe beige igjen fra første innkjøp, men planen er å lage en pute av det jeg opprinnelig hadde planlagt som teppe. Det vil synes mye mer med en annen innfarging på puten, så jeg sparte det jeg har igjen av "gammel" beige til den. 





Teppet er heklet etter denne oppskriften, men ser ganske annerledes ut pga bredere striper og andre farger.

Jeg synes selv at det er en litt snodig fargesammensetning, men fargene ble opprinnelig valgt for at teppet skulle passe i stua. Nå blir det et hageteppe istedet, men det viktigste var å få brukt garnet, så jeg brukte de fargene jeg hadde.






Jeg heklet først en rad fastmasker rundt hele, og så en omgang med maskene fra teppet.





Litt nærmere:





Og helt nært. 1 fastmaske, 3 luftmasker og 1 stav i samme maske, hopp over 2 m og gjenta. På evt. neste rad hekler du i hver bue fra raden under.





Teppet måler ca 83 x 145 cm, vekt 676 g. Heklet på heklenål 3,5.


Brukt: 2436 + 676 = 3112 g
Gitt bort: 3444 g
Kjøpt: 3950 + 50 = 4000 g
Fått: 2796 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...