søndag 7. desember 2014

Tøfler i lange baner

Opprinnelig datert 14.01.2014


Det har vært stille her en stund, men jeg tenkte at det var greit å vente til jeg var ferdig med tøffelprosjektet i stedet for å vise frem ett og ett par...


Her er resten av tøflene samlet, det ble 9 par til sammen. To par har jeg tatt i bruk selv, de rosa forsvant datteren med, og 3 par er lagt av til julegaver. De siste tre parene legges i den uspesifiserte gavekassen så lenge.


Dette var et supert prosjekt! Jeg har fått brukt masse sokkegarn som ikke var direkte ukurant, men som har ligget i hyllene og irritert meg fordi det av en eller annen grunn ikke fristet å bruke det til sokker. Tøflene er raske å strikke og gode å ha på, og selv om de ser kjedelige ut når de ligger flatt så er de veldig fine når de kommer på foten.
Alle parene er strikket med dobbel tråd på p 3,5 men med litt forskjellig garn.


Zen Yarn Garden:



Fabel:



Fabel:



Regia stretch og Admiral bambus:



Koksgrå: Regia stretch og Admiral bambus.
Brune: Fabel.



Det jeg var mest glad for å få brukt var Zen Yarn Garden fordi jeg har strikket sokker av samme farge før, og sort/hvit og brunspraglete Fabel fordi jeg ikke liker måten de striper seg på med enkel tråd. Admiral bambus var også grei å bli kvitt, jeg liker ikke å strikke tynne sokker i så mørk farge.


Jeg har måttet kjøpe litt garn også, 200 g New Zealand lammeuld til vest som jeg har lovet min mor. Og så har jeg sortert ut 875 g til Fretex.


Brukt: 94 + 74 + 79 + 76 + 76 + 78 = 477 g
Gitt bort: 875 g
Kjøpt: 200 g
Fått: 0 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...