mandag 8. desember 2014

Varm puls!

Opprinnelig datert 18.10.14


Pulsvarmeren fra forrige post er rekket opp og strikket på nytt litt strammere, og i tillegg har den fått en makker. De er strikket i Drops Baby Merino på pinne 3, og veier 35 g. Jeg la opp 56 masker.


Datteren er supersensitiv overfor ull og klør av et meste, men hun trodde hun skulle kunne klare å bruke disse. Jeg vet ikke om noe ull som er mykere enn dette garnet, så hvis dette ikke funker må vi over på bomull...





Nærbilde av mønsteret. De hvite omgangene er strikket rett, de grå 1 r, 1 vr/ 1 vr, 1 r.





Jeg har meldt meg på den nye pulsvarmeralongen på Uformelt, og av tre oppskrifter valgte jeg Augusta. Planen var å strikke dem som pulsvanter med tommel som i oppskriften, men den planen ble endret da jeg så hvor digert tommelhullet ble... Jeg kunne kanskje ha lagt opp maskene på oversiden på en annen måte, men jeg gadd rett og slett ikke gjøre det på nytt. Istedet rekket jeg opp noen omganger til den fikk passe lengde, og strikket en til.




Strikket i Sisik på pinne 3. Femti masker som i oppskriften.




----

Mesteparten av garnet mitt ligger i et skap under trappen i første etasje, men jeg har også en eske på loftet med Finull og lignende garn. Av en eller annen merkelig grunn hadde dette hespet havnet sammen med Finullen, og da jeg fant det i helgen fikk jeg lyst til å bruke det. Jeg synes å huske at jeg byttet det til meg i en garnbytterunde på Uformelt for noen år siden, og siden er det altså blitt liggende på loftet.
Det blir muligens brukt til et Shinkan-Zen, selv om garnet har helt andre farger enn dette som jeg først falt for.







Men først skal det strikkes grytekluter, du ser kanskje at jeg har bruk for en ørliten utskiftning...?





Høsten har tatt knekken på de fleste plantene i hagen, men denne rosen har ennå ikke gitt opp, den har til og med knopper!





Brukt: 5534 + 35 + 32 = 5601 g
Gitt bort/kastet: 3487 g
Kjøpt: 4900 + 200 = 5100 g
Fått: 2796 g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...