mandag 2. mars 2015

Striper!


Nå kan våren bare komme, jeg er klar med grønne sokker!


Kraftig inspirert av sokkene til Ztrikkeriet med striper i glattstrikk og ribbestrikk, og de ble skikkelig kule om jeg skal få si det selv. ;o)



Lys grønn Arwetta og mørk grønn Regia på p 2,5. Jeg la opp 64 masker, og det gikk med 68 garn.




Jeg strikket 6 omg glattstrik med lysegrønt, 1 omg glattstrikk med mørkegrønt og 4 omg 1 r, 1 vr med mørkegrønt. Den ene glatte omgangen med mørk grønn før ribbestrikken gir penere overgang mellom stripene. Synes jeg.
 
Brukt: 1084 + 68 = 1152 g
Gitt bort/kastet: 0 g
Kjøpt: 450 g
Fått: 400 g




10 kommentarer:

  1. Knallfine!
    Herlige grønnfarger, passet perfekt til årstiden ;-)
    Og lurt med en runde glattstrikk før ribben med mørkgrønn, tenkte tanken jeg også, men orka ikke rekke opp og gjøre om igjen... hehe! Ha en flott uke videre :-)

    SvarSlett
  2. Veldig kule og i veldige fine farger! :)

    SvarSlett
  3. Veldig fine sokker. Kule farger. Mønsteret enkelt og fint.

    SvarSlett
  4. Kul effekt med ribb på annenhver stripe!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant! Bare irriterende at jeg ikke har kommet på det selv... ;o)

      Slett
  5. Knallfine sokker! Får litt vann i munnen av å se på dem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja man får litt sånn vannmelonfølelse. :o)

      Slett
  6. Wow! Det var en kul effekt!:) Og herlige farger!!:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...